Ordrebetingelser
Betaling Prisen oppgis i NOK inklusiv moms. Den gjeldende prisen er den som er oppgitt i nettbutikken den dagen bestillingen gjøres. Vi tar forbehold om skrivefeil, og skulle dette skje, kontakter vi deg selvfølgelig, og du har rett til å kansellere bestillingen din.
Betaling kan skje på følgende måter:
- Kortbetaling
Du kan betale med VISA og Mastercard. Vi har ikke tilgang til kortinformasjonen din, og sikker betaling skjer gjennom Klarna. - Faktura
I samarbeid med Klarna tilbyr vi fakturering til privatpersoner og bedrifter med 30 dagers betalingsfrist. Når du velger faktura, gjøres det en kredittsjekk på ditt personnummer, og en kontroll mot folkeregistrert adresse for å sikre identiteten din. Bestillingen kan derfor kun sendes til din folkeregistrerte adresse. - Vipps
Du betaler enkelt med Vipps via Klarna.
Fakturaspørsmål og andre betalingsspørsmål besvares av Klarna på klarna.com eller telefon 23 96 12 11.
Leveringstid
Vi sender din bestilling fra vårt lager i Sverige innen 1–3 arbeidsdager dersom ikke annet er oppgitt. Sjekk hver enkelt vare for spesifikke leveringstider. Forbehold om utsolgte varer, forsinkelser fra leverandører og perioder med høy belastning hos oss. Har du bestilt varer med ulik leveringstid, sendes ordren først når alle varer er på lager.
Hvis varer er utsolgt og ikke kommer inn igjen, informerer vi deg per e-post med alternativer. Får vi ikke svar innen én uke, forbeholder vi oss retten til å fjerne varen fra bestillingen og sende resten.
Bestillingsvare
Er en vare merket som bestillingsvare, betyr det at vi ikke har den på lager, men bestiller den etter at vi mottar din ordre. Merk at det ikke gjelder angrerett eller bytterett på bestillingsvarer!
Leveringsmåte
Pakken leveres til ditt nærmeste utleveringssted med DHL. Kontroller alltid at pakken er uskadet før du forlater utleveringsstedet.
Hjemlevering krever kjørbar vei og skjer til tomtegrense ved enebolig, eller ytterdør til boligblokken ved leiligheter. DHL varsler via SMS der du kan velge dag og tidspunkt. Du kan velge digital signatur med BankID/Freja ID eller levering uten kvittering. Ved levering uten kvittering er du ansvarlig for eventuelle tap som følge av tyveri eller skade etter DHLs levering. Oppdatering av leveringsstatus hos DHL regnes som bekreftelse på levering.
Fraktpris
Frakten koster 69 kr innen Norge, også for møbler.
Endring eller avbestilling av ordre
Ønsker du å endre eller kansellere ordren, må det gjøres før den skrives ut og pakkes. Vi pakker ofte ordren samme time som bestillingen mottas, derfor kan det være vanskelig å gjøre endringer. Vil du legge til varer, gjelder det samme. Det er enklest å gjøre en ny bestilling og skrive en kommentar om sampakking. Vi forsøker alltid å hjelpe!
Åpent kjøp / Retur
Du har 30 dagers åpent kjøp fra du mottar bestillingen*.
Ønsker du å returnere en vare, send e-post til support@frokenfraken.se for returfraktetikett. Returfrakten på 89 NOK belastes kunden (gjelder pakker under 20 kg og som ikke er volumiøse). Gjelder ikke møbler eller større pakker. Ved retur av disse beregnes fraktkostnad ut fra størrelse og vekt.
Varen må være ubrukt, i originalemballasje med originaldokumenter og dine opplysninger. Etter mottatt og kontrollert vare refunderer vi pengene innen 30 dager. Er returen én av flere varer, refunderes kun varens verdi. Vi forbeholder oss retten til verdiforringelsesfradrag dersom varens tilstand har endret seg slik at den ikke kan selges til full pris.
Hvis fakturaen forfaller før retur er behandlet, forleng den via Klarna.no eller appen for å unngå gebyr.
*Ingen angrerett eller bytterett på bestillingsvarer, møbler og rabatterte produkter.
Ved retur – gjør følgende:
- Kontakt oss på support@frokenfraken.se og oppgi ordrenummer samt hvilke produkter du vil returnere.
- Vi sender en returfraktetikett per e-post, og 89 kr trekkes fra din betaling. Om det ikke går, kan du kjøpe etikett av oss.
- Pakk godt og send med pakkseddel eller navn og ordrenummer. Du har ansvar for at varen kommer fram hel.
- Vi kontrollerer varen og tilbakebetaler innen 30 dager.
Uavhentede varer og reklamasjon
Uavhentede pakker belastes med minst 199 NOK.
Ved skader, meld fra innen tre dager etter mottak og ta bilder av skadet vare og emballasje.
Personvern
Når du godkjenner våre kjøpsvilkår, aksepterer du at vi behandler dine personopplysninger iht. vår personvernpolicy. Opplysningene brukes til å administrere kjøpet ditt og kan benyttes til markedsføring.
Force majeure
Vi er ikke ansvarlige for manglende oppfyllelse av avtaler ved forhold utenfor vår kontroll som f.eks. krig, naturkatastrofer, myndighetsavgjørelser eller liknende.